#RUN WITH GLASSES

Nooit had ik gedacht dat ik een brildrager zou worden. Toen ik op veertien jarige leeftijd naar de opticien werd gestuurd door mijn ouders was ik dan ook not amused toen bleek dat mijn zicht niet tip top in orde was. Gelukkig had ik ogen die tegen lenzen konden en ik droeg tot ongeveer mijn 20 enkel contactlenzen. Ik had wel een bril maar die zette ik alleen voor het slapengaan even op, niet in het openbaar…..met een bril kon je toch niet gezien worden.

Toen ik een jaar of 20 was (nu bijna drie jaar geleden) gingen mijn contactlenzen mij steeds meer irriteren want mijn ogen kregen geen rust. Ik zocht een nieuwe bril uit (de bril die ik nu nog heb) en droeg deze alleen in de avond en soms in het weekend. Het laatste jaar draag ik eigenlijk fulltime mijn bril. Behalve als ik een feestje of iets had, dan deed ik lenzen in. De laatste tijd doe ik dat ook niet meer. Ik ben een fulltime brildrager (net als bijna iedereen uit mijn gezin) en loop ik dus ook hard met een bril op.

Tot ongeveer een maand geleden deed ik altijd speciaal lenzen in op het moment dat ik ging hardlopen maar de laatste tijd doe ik dat niet meer. Mijn zicht is beter wanneer ik mijn bril draag en het zit comfortabeler dan ik gedacht had. De laatste tijd zie je mij dus steeds meer hardlopen met bril. Is het mooi? Nee niet echt! Ben ik dan helemaal een hardloop nerd? Ja! Zit het lekker? Ja! En dat is dan ook het belangrijkste.

Zijn er lezers die ook met een bril hardlopen? Of kies je voor contactlenzen? Let me know!

Veel liefs, Amber

Leave a Reply

